Go Fish یک بازی با ورق کلاسیک است که افراد در هر سنی از آن لذت می برند. یادگیری آن آسان است، به تجهیزات خاصی نیاز ندارد، و می توان آن را با یک دسته کارت استاندارد بازی کرد.

مرحله 1: راه اندازی

برای بازی Go Fish، به یک دسته استاندارد از 52 کارت بازی نیاز دارید. هر جوکری را از عرشه حذف کنید. بازی را می توان با 2 تا 6 بازیکن انجام داد، اما بهترین بازی با 3 تا 4 بازیکن است. عرشه را کاملاً مخلوط کنید و به هر بازیکن 5 کارت بدهید.

مرحله 2: هدف

هدف Go Fish جمع آوری مجموعه هایی از چهار کارت در یک رتبه است. به این مجموعه ها «کتاب» می گویند. بازیکنی که در پایان بازی بیشترین کتاب را داشته باشد برنده است.

مرحله 3: تعیین اولین بازیکن

اولین بازیکن را می توان به روش های مختلفی تعیین کرد، مانند کشیدن کارت یا انداختن تاس. بازیکنی که بیشترین کارت یا شماره را داشته باشد اول می رود.

مرحله 4: بازی

اولین بازیکن با سؤال از بازیکن دیگر شروع می کند که آیا کارت هایی با رتبه خاصی دارد یا خیر. به عنوان مثال، آنها ممکن است بپرسند، “آیا ملکه ای دارید؟” اگر بازیکن درخواست شده دارای ملکه باشد، باید تمام کارت های ملکه خود را به بازیکن درخواست کننده تحویل دهد. سپس بازیکن درخواست کننده نوبت دیگری پیدا می کند و به درخواست کارت ادامه می دهد تا زمانی که به او گفته شود «برو ماهی».

اگر بازیکن درخواست شده هیچ کارتی با رتبه درخواستی نداشته باشد، می گویند: «برو ماهی!» بازیکن درخواست کننده باید یک کارت از روی عرشه بکشد. اگر کارت کشیده شده با رتبه مورد نظر مطابقت داشته باشد، آنها میتوانند با درخواست از بازیکن دیگری برای رتبه متفاوت به نوبت خود ادامه دهند. اگر کارت کشیده شده مطابقت نداشته باشد، نوبت به بازیکن بعدی می رسد.

مرحله ۵: جمع‌آوری کتاب‌ها

هرگاه بازیکنی مجموعه‌ای از چهار کارت با رتبه یکسان را جمع‌آوری کند، باید آن‌ها را رو به بالا روی میز مقابل خود بگذارد. به این “کتاب” می گویند. بازیکنی که یک کتاب جمع آوری می کند یک نوبت اضافی دریافت می کند.

مرحله 6: پایان بازی

بازی با بازیکنان به نوبت ادامه می‌یابد تا زمانی که همه کارت‌ها به صورت کتاب جمع‌آوری شوند. بازی زمانی به پایان می رسد که دیگر کارتی در عرشه باقی نماند و کارت دیگری در دست بازیکنان نباشد. بازیکنی که بیشترین تعداد کتاب را در پایان بازی داشته باشد برنده اعلام می شود.

نکات و استراتژی‌هایی برای بازی Go Fish

    1. به کارت هایی که بازیکنان دیگر درخواست می کنند توجه کنید. اگر متوجه الگویی شدید، می‌توانید کارت‌هایی از آن رتبه را جمع‌آوری کنید تا از تکمیل کتاب‌هایشان جلوگیری کنید.
    2. کارت هایی را که بازی شده و در کتاب ها جمع آوری شده اند، پیگیری کنید. این به شما کمک می‌کند درباره کارت‌هایی که باید درخواست کنید، تصمیم‌گیری آگاهانه بگیرید.
    3. از بلوف زدن نترسید! حتی اگر هیچ کارتی با رتبه خاصی ندارید، همچنان می‌توانید از آنها درخواست کنید تا حریفان خود را گیج کنند و مزیتی کسب کنید.
    4. با قرار دادن کتاب خود استراتژیک باشید. سعی کنید با پخش کردن کتاب‌های خود در رده‌های مختلف سردرگمی ایجاد کنید، و تشخیص کارت‌هایی که می‌خواهید برای بازیکنان دیگر سخت‌تر شود.
    5. به خاطر داشته باشید که کشیدن از روی عرشه می‌تواند سودمند باشد. اگر کارتی با رتبه خاصی ندارید و نیاز به قرعه کشی دارید، این فرصت را به شما می دهد تا کارت های بیشتری جمع آوری کنید و احتمالاً یک کتاب را تکمیل کنید.
    6. استراتژی خود را بر اساس تعداد بازیکنان تطبیق دهید. با تعداد بازیکنان کمتر، ردیابی کارت‌هایی که بازی شده‌اند و کدام‌ها هنوز در حال بازی هستند، آسان‌تر می‌شود.
    7. در طول بازی، اخلاق ورزشی و انصاف را به خوبی تمرین کنید. Go Fish یک بازی است که به شانس متکی است، بنابراین به یاد داشته باشید که بدون توجه به نتیجه، از آن لذت ببرید.

خلاقیت و نوآوری

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...